9.3.15

Čo článok v Respekte hovorí o trans* hnutí? Skoro nič.

Ak by sa ma niekto spýtal, či chcem dať rozhovor do nejakého periodika lokálnej tlače, veľmi dlho by som váhal a s veľkou pravdepodobnosťou by som odmietol. Z mojej skúsenosti je domáca žurnalistika v trans* téme na veľmi slabej úrovni. Častá bulvarizácia a dráždivé titulky ma mrzia a zároveň odradzujú. Keď sa mi ale ozvala novinárka z časopisu Respekt, s tým že chce napísať mapujúci článok o trans* hnutí u nás, inšpirovaná trendmi zo zahraničia, váhal som len chvíľu. Chcel som prispieť ku kvalitnej reprezentćii trans* témy širšiemu publiku a toto mi prišlo ako dobrá príležitosť. Dúfal som, že vznikne konečne článok, ktorý nevykresluje trans* ľudí, len ako diagnostikovaných transsexuálov liečiacich sa premenou z ženy na muža a napopak, ktorý nepoužíva stereotypné floskule o "preoperovaných” “na ženu príliš vysokých” “na muža prekvapivo jemných” ľudí.  Bolo by proste super, ak by raz niekto o téme písal aj z iného uhla pohľadu. Nie sme už trochu ďalej? Nehovorí trans* hnutie presný opak ako diktát - takto vyzerá “pravý” muž a “pravá” žena? 
Som sklamaný z toho, akým spôsobom autorka článku a redakcia Respektu uchopili tematiku. Je to podľa mňa neaktuálny a stereotypizujúci text. Nebudem asi rozpisovať podrobnú analýzu, nechcem vás unudiť - vypichnem 5 bodov, ktoré sú podľa mňa najzásadnejšie:

  • Naozaj musíme transrodového človeka popisovať na základe stereotypov rodu a ich súlade alebo nesúlade s jej/jeho výzorom? (otvárací odstavec)
  • Podľa článku sú transrodoví ľudia diagnostikovaní duševnou chorobou v procese liečby, ktorú ukončia preoperovaním (OMG) z čoho najzaujímavejšia a najchcenejšia je operácia intímnych partií (WTF).
  • Existujú aj ľudia napomedzí pohlaví - z článku a odstavcu Tisíce odstínu vyznieva, že sú to všetci, ktorí neukončia liečbu (nedajú sa preoperovať komplet). Je to popísané ako veľa možností na pocitovej škále identity žena-muž. Pôvodne som bol v článku uvedený aj ja ako prípad ani muž ani žena, čo som pri autorizácii nechal uviesť na správnu mieru. Takže máme komplet preoperovaných mužov a komplet preoperované ženy a potom tých, čo sú ani jedno ani druhé. Myslíte si, že jedna operácia z vás urobí niečo, čo pred tým nieste? Je to jeden veľký omyl. Je jasné, že priblíženie sa vytúženému spôsobuje úľavu ale nemusíme predsa stavať kritéria aká podoba muža a ženy je dostatočná. 
  • Odstavec o ľudsko-právnych otázkach a trans* statuse a ich rezonovanie v našom regióne je redukované na pár riadkov a jeden citát Matyho Dia ohľadne aktivít organizácie TransFusion a zmeny zákona, ktorý vyžaduje pre prepis rodu podstúpiť chirurgický zákrok - sterilizáciu alebo kastráciu. Na konci sa dočítame, že sa asi nejaký boj o práva odohráva a že menšina sa hlási o slovo - nemal byť ten článok náhodou štúdiou týchto trendov?
  • Slovník ktorý je uvedený pod článkom je z medzinárodného kontextu zastaralý a vo vzťahu k článku toho veľa neosvetľuje. Možno rozlišuje to, že crossdressing neni transsexualita. 

Ak by som mal svoje pocity zhrnúť - článok sa díva do minulosti a nekriticky (skôr epicky) popisuje ako je v ČR postavený zákon pre prepis rodu a medzi riadkami mu pritakáva, namiesto toho, aby sa díval do budúcnosti a hľadal čierne miesta v systéme a odkrýval nové súvislosti. 3/4 článku by mohla byť v kľude uverejnená v časopise Story a ja by som sa vôbec nečudoval ale Respekt? Čakal som proste viac. 


L I N K  N A  Č L Á N O K za poplatok 15Kč - ale nájdete ho v týždni 9 - 15.3.2015 v tlačenom vydaní časopisu.








103 komentářů:

  1. Je to zklamani, clovek by od Respektu cekal kritictejsi uhel pohledu. Mam z toho bohuzel celeho pocit, ze autorka nepochopila zakladni vec, a tou je samotny pojem rod.. Z toho jak clanek uchopuje se mi zda, ze doufa v to, ze popsala neco jako sirokou transrodovou zkusenost, misto toho se ale prilis silne drzi medicinskeho diskurzu, ktery popisuje transexualitu jak byla chapana kdysi v minulosti. Podle jejiho pohledu jakoby cela soucasna politika globalniho trans*hnuti byla bagatelizovana na pouhou otazku "terminologie". To je smutne, od kritickeho casopisu bych cekal minimalne to, ze se autorka na vec podiva z vice uhlu pohledu a nezustane jen u tlumoceni stereotypnich narativu, tento konkretni mi prijde jak z roku 1990. Minimalne kriticky pohled transrodovych studii by nezaskodil. Ten clanek imho neprinesl vubec nic noveho, bylo by mnohem zajimavejsi, kdyby byl psany od zadu: tj. temata, ktera autorka zcvrkla na zaver do par odstavcu mela byt leitmotivem. Proc asi vznikaji nove trans organizace a snazi se menit zakony? Zrejme proto, ze si uvedomuji, ze soucasna ceska i slovenska legislativa a nasilny medicinsky diskurz neodpovida realite ani pozadavkum translidi. Zcela neprofesionalni mi ale prijde to, jakym slovnikem je clanek psan, troufnu si tvrdit, ze slova jako "lecba, diagnoza, luxus operaci (WTF??), zeny ktere byly drive muzi apod." odhaluje, ze autorka doted nechape zasadni rozdil mezi pohlavnimi znaky a rodem. Skoda, velka skoda. A pro Respekt velke minus, protoze tak dulezite tema si zaslouzilo mnohem vetsi respekt. Misto toho, aby clanek pokryval aktualni situaci, klouze po porvrchu radoby-historicke sondy. Bohuzel, jeho fokus zustava v minulosti cely.

    OdpovědětVymazat
  2. Ten článek mě hodně zklamal, a koukám, že to nebude nějakou mou neinformovaností... trochu už jsem si říkala, jestli nejsem zdeformovaná tím, kdy jsem se chvíli pohybovala v mikrokosmu "Tumblr social justice warriors". Tak se mimochodem taky vedla terminologická válka o tu hvězdičku ve slově trans*... můžu poprosit o nějaké osvětlení, proč/kdy ji používat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nazory su na clanok rozne, ale aspon to otvara diskusiu dalej. Trans* je tzv unbrella term a zastresuje rozne podoby ako ludia prezivaju svoj rod - na nete je vela fajn ilustracii ktore vysvetlovanie zjednodusuju napr: http://bit.ly/1FGXT7o
      Ja pouzivam rad pojem transrodovost/transrodovy co je vlastne preklad anglickeho transgender.. alebo proste skratene trans.

      Vymazat
  3. Pro mě je článek OK. Cílovka jsou čtenáři Respektu, nikoli trans aktivisti. Vadí mi jen název. Pokud jde o výtku, že malý prostor byl věnován Transfusion, tak podle mě byl věnován prostor až příliš velký. Transfusion není ani náhodou reprezentant transsexuálů. Doporučuju mluvit osobně. Třeba "my ftm nesouhlasíme s tím a tím". Když používáte výraz "nucená sterilizace" je to jako kdybyste nám Tholkám plivali do obličeje. My sterilizaci postupujeme dobrovolně od prvního polknutí androcuru. Michelle alias Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cau Michelle
      Podla mna by bolo skvele ak by aj citatelia Respektu dostali pohlad na problematiku zo sirsieho kontextu. Podla mna transrodovi ludia nie su len ti, ktori sa stotoznuju s diagnozou a s floskulou "preoperovany/preoperovana". Myslim si, ze formulacia nutena sterilizacia je na mieste pretoze ju pre prepis rodu zakon vyzaduje, Transfuzii ide o to, aby bol tento zakrok dobrovolny nie zakazany. Nevidim v tom nejaku cielenu urazku alebo osocovanie nad inymi trans ludmi. Hlavnou myslienkou trans aktivismu je zlepsit kvalitu zivota transrodovym osobam, vnimas to inak?

      Vymazat
  4. Ahoj Damiane, vnímám to stejně, řekla bych. Jediné, co mi vadí, je to, že se Transfusion prohlašuje za jakéhosi mluvčího transsexuálních či transrodových osob. Ani jedna transholka, co znám, by nepoužila výraz "nucená sterilizace". Pokud vím, většina transkluků nechce mít v těle nadále vaječníky a pomyšlení na další návštěvy gynekologie je jim velmi nepříjemné. Z tohoto se mi zdá, že Transfusion je mluvčí malé části nespokojených FtM. Pokud dojde k oné žalobě na český stát, měla by být formulována z osobních pozic a neměla by být vydávána za stanovisko transsexuální komunity. V tomto případě bych neměla nejmenších výhrad. Pokud by se ovšem Transsfusion prohlašovala za mluvčího trans lidí, cítím potřebu se distancovat. Možná ti přijde, že oproti minulosti hovořím z konzervativních pozic. Asi ano, už nehledám třetí cesty. Myslím, že moji změnu názorů ilustruje tenhle starý vtip. "Whats the difference between transgender and transsexual?" "Two years?" :) Michelle

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ako pisem do komentu Vicky tu nizsie, absolutne respektujem vsetky pozicie v trans spektre a som vzdy strasne rad ak niekto je sam sebou a este viac, ak sa k tomu dopracovaval dlhou cestou. Ked som ta stretol nedavno pri labuti, mal som pocit, ze si velmi stastna co je skvele! Verim vsak, ze by vsetci mali mat pravo na to rozhodovat aka je ich cesta. Myslim si, ze sa asi pohybujeme v inych trans kruhoch, ja osobne poznam velmi malo ludi, ktori by so sterilizaciou ako podmienkou suhlasili - je ale fakt, ze sa to dost lisi u trans holiek a chalanov. Aj ked poznam aj trans holky, ktore s su proti. Nie su to vsak len ludia z Ceska a Slovenska.
      Momentalne mi je strasne luto, ze sa celkovo imidz trans aktivismu zuzil len na tuto jednu otazku. Je tu tolko veci, ktore su proste na hovno - nepouceni lekari, podmienka rozvodu, pravne komplikacie.. cierne miesta v systeme. Nemozme vsak ignorovat, ze je to medzinarodny trend a najdiskutovanejsia otazka v trans problematike...
      Transfuzia to nema vobec jednoduche a je nestastne, ze je vnimana len skrz tento jeden bod ich programu.

      Vymazat
    2. On je dost zásadní důvod žádná transholka nepoužila výraz "nucená sterilizace". A ten je tady : http://www.uzis.cz/cz/mkn/F60-F69.html Fetišistický transvestitismus-
      Nošení šatů opačného pohlaví‚ aby se dosáhlo sexuálního vzrušení‚ a aby se vytvořilo vzezření
      osoby opačného pohlaví. Fetišistický transvestitismus je odlišen od transsexuálního
      transvestitismu svou jasnou souvislostí se sexuálním nabuzením a silným přáním odstranit
      oblečení‚ jakmile se dostavil orgasmus a sexuální nabuzení klesá. Může se vyskytovat jako
      časnější fáze ve vývoji transsexualismu.- dle různých zpovědí je to dosti časté. A toho se bojí, sexuologové, že jim "přeměnou" prochází "uchylní" chlapi. Proto tak na operacích bazírují na operaci myslí si, že to nějak vyfiltrují. A on je ten přístup cítit z mnohých sexuologů - "jste uchylnej chlap a operací z vás uděláme ženu" - toto se jim honí v hlavě. :) A paradoxní je, že hlavně transholky, které si prošly tím výše na tuto hru přístoupí a nejvíce apelují na operaci. Ale ať si položí upřímně otázky:" Potřebovaly při tomto průchodu nutně operaci?" " Jak moc přistoupily na hru sexuologů a nátlaku okolí?"

      Vymazat
  5. Ahoj všem,

    cítím to stejně jako Michelle. Za doby "mého případu :-)" bylo mnoho vznikajících spolků, tzv. komunitních fór, aktivistických sdružení, internetových portálů a nevím čeho všeho a všechny sledovaly "dobro" tzv. trans komunity (existuje vůbec?). Ale zajímavé je, že se to vše nějak vždy vymklo pod "kontrolu" radikálních aktivistů a k deklarované pomoci opravdu potřebným (např. pomoc transexuálním, socialně vyloučeným jedincům), už nikdy nedošlo.
    Od těch dob mluvím jen sama za sebe a za jiné jen tehdy, kdy opravdu vím, co konkrétně chtějí nebo cítí a snažím se pomoci těm, kdo jsou na tom tak, jak jsem byla já.
    A teď prohlásím sama za sebe k tématu "nucené sterilizace", že mě nikdo nikdy k ničemu nenutil a nenutí. Vše, co jsem podstoupila a podstupuji, je jen z mé vlastní vůle a já děkuji těm, kdo mi, bez nadsázky, tím, co dělají, zachránili a zachraňují život.
    To, co sleduje vznikající Transfusion, můžu chápat - budou-li mluvit sami za sebe a budou-li tak i vystupovat. Můžu podpořit i "třetí pohlaví", ale to já nejsem. Jsem žena a vždy jsem byla.
    S přáním fajn života

    Vicky Parker

    P.S. A na závěr pokračování parafrází onoho vtipu:
    What’s the difference between a transsexual and a man or a woman? One and a half year!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Vicky!
      Som rad, ze pises. Absolutne suhlasim s tym, ze by sa aktivismus v otazkach trans osob nemal redukovat len na jednu problematiku z mnohych (tym myslim otazku sterilizacii). Pride mi, ze v ociach trans ludi u nas sa cely imidz aktivizmu zuzil na tento zaujem. Na druhu stranu, je to tema, ktora sa medzinarodne riesi velmi aktivne a nemozme hovorit, ze to nie je pre niekoho problem. Vela ludi to vnima ako zasah do ludkych prav (vratane mna) a Transfusion svoje aktivity posledny rok zamerala tymto smerom. V internej agende Transfuzie sa do detailu nevyznam. Myslim si ale, ze zaujem nesiaha k ustanoveniu terminu tretie pohlavie, len k zmene zakona a k definicii sterilizacie ako dobrovolnej s tym, ze umozni ludom pravo na sebaurcenie a rozhodovania o svojom tele. Ja osobne mam absolutny respekt pred tym ako (podla parafrazovaneho vtipu sudiac:) prezivas ty svoju identitu a je jasne ze sa napriklad aj v procese tranzicie ludom pocity menia. Je skvele, ze si na ceste, ktora je pre teba ta spravna a citis ze zijes svoj zivot tak ako si vzdy mala. S vlastnej skusenosti ale viem, ze su tu ludia, ktorym tato dokonava retorika fyziologickej premeny nesedi a nemali by byt kvoli tomu diskriminovani. Mozno je to aj pre nich zivot ohrozujuca situacia.

      Vymazat
    2. Jsme rádi, že se o TransFusion píše. Je vidět, že na nás myslíte:)
      A je ještě lepší, že jste tak spokojené se situací u nás. Zákony z 60. let, které jsou proti lidským právům, což potvrdilo mnoho mezinárodních zdravotnických a lidskoprávních organizací.
      Sousloví nucená sterilizace asi není šťastné. Berte to spíš tak, že chceme, aby sterilizace a kastrace byly dobrovolné. Vedle toho ale děláme mnoho jiných věcí, o kterých ale asi nevíte nebo vás nezajímají. Chodíme do škol mluvit o trans* problematice, vzděláváme lékaře, státní zaměstnance (snažíme se i novináře, ale ne vždy se to daří), mapujeme zdravotní péči u nás, poskytujeme poradenství pro trans* lidi a jejich blízké, děláme průzkumy…atd.
      Průzkumy mimo jiné ukázaly, že pouze asi 50% trans* lidí by kastraci nebo sterilizaci chtěla podstoupit. Ostatní o to nestojí. Takže proč to nenechat na svobodném rozhodnutí každého z nás?
      Za TF Dan Tůma

      Vymazat
    3. Ahoj Damiane a spol,

      Kdo to je Transfusion? A kdo jsou ti lidé, že mluví i za mě, i když o tom ani nevím? Já se s tím nesetkala nikdy, až teď o tom slyším čím dál víc, ale jen v souvislostech žaloby na stát (za něco, co z mého hlediska není pravda ). Zcela chápu to, že jsou lidé co chtějí jinou alternativu. Být třeba někde mezi nebo cokoli jiného. A plně respektuji je a respektuji to, že hledají možnosti. Já jsem se s nimi ale nesetkala a osobně žádného takového zatím neznám. Je zvláštní, že tedy za mne mluví.
      A teď, co ty ? Jaký je vlastně tvůj osobní postoj, názor, pocit ?
      Já svůj řekla.
      Je zcela možné, že můj osobní názor je ovlivněn tím, co jsem musela prožít v letech 1982-1992. Nemíním to popisovat, bylo by to zavádějící. Jen mám pocit, že se situace od té doby opravdu hodně kladně posunula. Nebo ještě jinak , myslím si, že nejde bourat něco, co funguje a trvalo léta, než se to povedlo prosadit. Je ale třeba k tomu něco přistavět pro ty, kdo se v tom stávajícím nemohou najít a pak to je myslím legitimní.
      Sám jsi byl na komisi a vlastně sám podepsal “informovaný souhlas”. Nebo snad ne ?
      Jen připomínám, že například dodnes není v tomto státě (zatím) umožněn ani sňatek osob stejného pohlaví . A do roku 1989 byla homosexualita vedena jako nemoc. (To je jen taková ilustrace a asi i paralela).
      Transfusion chce dle mého něco změnit , ale nemá k tomu alternativní návrh, jak to pak provést a asi ani plnou legitimitu celého spektra translidí, jak tuším . Nic takového z postojů a popisů aktivit mi totiž zatím není známo. Vypadá to na takovou malou destrukci bez řešení :-)
      A žaloba na stát ? Ale pak jmenovitě, a ne, že translidé jako komunita Transfusion žalují stát, protože tak to prostě není … Já třeba sama nemám důvod. Mně stát pomohl.
      A na závěr - slovo Trans? A je zcela jedno, jestli je tam všezahrnující syntax”*” Už začínám být na něj a všemožné patvary „trans“ za ten čas vlastně dost alergická, to mi věř. Proč asi ? Už i předoperační roztok na čištění střev, který jsem dostala, se jmenuje FORTRANS :-)))))
      Vicky
      P. S. “Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého ”.

      Vymazat
    4. Pěkný citát: “Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého ”. A to je problém u transholek, častokrát mezi sebou řeší problém pohlavního orgánu - a tímto se ovlivňují další a další. Hlavní problém u transsexuality je rozpor mezi vnitřní identitou a vnímáním okolí. V tomto pohlavní orgán nehraje žádnou roli.
      Lidi nechtě si svůj problém s pohlavním orgánem pro sebe a max pro doktory a nešiřte ho dále. :)

      Vymazat
    5. Mám naprosto stejný pocit jako Vicky. Jsem vděčná za liberální postoj který podle mě reprezentuje Hanka Fifková. A jsem vděčná za lidský a profesionální přístup, který vy nazýváte komicky: " medicínský diskurs", což mi hluboce uráží. Pokud se, někdo z vás, milí nespokojení transkluci, cítí, že se nevejde do bipolárního dělení rodů, tak se v pohodě vejdete do nejrůznějších gender bender rolí. Což vás neopravnňuje k tomu, abyste chtěli jako normu pro ostatní běhat s vaječníkama a občankou s kategorií muž. Jaké navrhujete řešení třeba, když jako muž otěhotníte, uvědomujete si právní aspekty? Nestačila by vám třeba diagnoza 63.0? Cítím, že s vámi nemám nic společného. Mám pocit, že jste zpovykaní, a chcete od každého něco, přičemž se nedokážete rozhodnout. Vlastní nerozhodnost se pak snažíte prezentovat jako normu. Nikdy namluvíte za sebe, vždy je tam nějaké ale existují osoby...... Mimochodem, Lucie, autorka článku se ptala Weisse, jestli registroval nějaké případy transkluků, kteří si chtějí nechat vaječníky. Odpověd byla ani jeden. Na příští společné skupině u Hanky Fifkové, která je společná s klukama, se chci ptát Tkluků, jak to mají. Pokud zjistím, že opravdu ztráta vaječníků je pro kluky ohrožením, ráda změním názor. Zatím to tak nevidím, běžní transkluci jsou prostě na Transfusion a Damiana hodně nasraní :). Tak jsem zvědavá proč. Tuším, že to bude tím, že nemluvíte sami za sebe. Nezaregistrovala jsem jediný osobní názor. Třeba ty, Dany jsi vdaný muž se svou láskou. Nechápu proč lituješ, že nemáš vaječníky? Já celkem ráda o svůj nefunkční penis, který po pěti měsících androcuru je sexuálně nepoužitelný, přijdu a budu doufat, že se povede funkční neovagina. A když Transfusion dělá osvětu na školách (trochu se obávám jakou), tak nechcete nám o tom něco sdělit? Vždyť základní prostý blog trvá udělat pět minut. Tak pokud není vaše rtrategie tajemné mlčení:), tak už jste přeci dávno jste mohli sdělit vaše osobní motivace, plány a program. Dosud nula. Michelle

      Vymazat
    6. A zhroutí se nějak společnost, když muž otěhotní? Kolik transholek má děti? Asi dost, nehledej problém tam kde není. On je problém v tom, že někdo nutí jít do rizika někoho kvůli něčemu, co nepotřebuje. A je i dost transholek, které žijí bez operace, jenže ty nechodí na sezení k Fifkový, na skupiny, jelikož tam by asi byly vyštipán. Právě Fifková nejvíce řeší operace a hlavně u transholek, při tom v rámci diagnostických kritérii ji nevadí, že si prochází fetišistickým transvestitismem. Ale at si upřímně odpoví všechny, které si tím prošly, jestli jim vadil tak moc penis, když je vzrušilo oblečení a pak se uspokojily? A nebo jim vadí kvůli tomu, že mají nejistou identitu a chtějí si ji upevnit operací? Taky pokud je něco nefunkčního, tak těžko z toho po operaci bude něco funkčního. Recyklovaný materiál má horší vlastnosti a těch překopaných nervů bude dost. Navíc podle urologů je penis vývojově shodný orgán s klitorysem, také mají orgány topořivá tělíska, po operaci nejsou. Ono by se dalo polemizovat, jestli je není nyní orgán podobnější než ten po operaci.
      Pokud někdo chce operaci pohlavního orgánu, at ji chce. Ale proč má pořád potřebu do světa křičet, že dělá problém orgán? To si nemůže nechat pro sebe a pro doktory?

      Vymazat
    7. Já nic neřešila… řešila jsem jen sebe a jen s doktory a přáteli. Vše bylo ok, dokud jsem nenarazila na lidi, co chtěli jakýsi výzkum (asi placený z grantů ). Nějak jsem nepochopila otázky, které tam byly a směřovaly jen k jednomu cíli: vykreslit tzv. "nucenou sterilizaci" . To ostatní byla jen omáčka. Nejsem a nechci být aktivistka. Jen chci, aby lidi , když už tedy takhle něco dělají, to dělali s váhou argumentů založených na exaktní rovině. Zkrátka ty nepravdy a politická rétorika, generování jakože pohledu celé jakože komunity, hledání podpory pro svůj záměr, ale bez informace pro zúčastněné a jasných vysvětlených postojů a schovávání se za organizace ...
      A ano, máš pane Anonyme pravdu. Transholky řeší jiné věci, a tím jsme u jádra rozebíraného problému. A když tedy nás MtF se to netýká, tak pak ale mluvte jen za sebe, a ne za translidi jako celek. Jsem jen obyčejná holka, a ne politička a jsem z toho hodně unavená a smutná.
      Ještě bych ráda připoměla jak tato debata vlastně vznikla.
      Na základě článku v týdeníku Respekt, který prošel autorizací zúčastněných postav. Takže o co jde ? A autor tohoto blogu je jednou z hlavních postav textu. Proč tedy text autorizoval, když je špatně ?
      Ne, není špatně , článek je myslím zcela vyvážený .


      Howgh
      Vicky

      Vymazat
    8. Ano s přáteli, taky máš potřebu neznámým lidem říkat, že pohlavní orgán vadí, které potkáš na ulici. Ono je otázkou, kdo šíří nepravdy současní sexuologové? A nebo "aktivnisté" ? :) Sexuoologové postavili řešení transsexualita na tom, že psyché člověka takové a tělo musí být takové.(u holek ale smrkli tne probl0m na pohlavní orgán) Tenhle názor je velice exaktní :) A ono transsexualita patří do psychiatrie a to je velice exaktní věda :) Jen ty psychiatrické diagnozy jsou dosti na vážkách - diagnozu dává psycholog podle svých subjektivních pocitů a subjektivních pocitů pacienta :) A není málo psychologů, kteří s nima nesouhlasí.
      Nikde jsem nenapsala, že transholky řeší jiné věci než kluci. Zásadní problém je stejný-rozpor mezi vnitřní identitou a vnímáním okolí. Pokud je tohle vyřešeno, je vyřešena transsexualita :) Jenže doktoři neřeší tento problém, ale snaží se ho vyřešit operací orgánu.

      Vymazat
    9. Tu sa to rozbehlo docela slusne :)
      Ad Vicky - myslim, ze z moj osobny pocit a postoj je dost patrny z toho co pisem na blogu. Som trans chalan po roku a pol hormonalnej terapie, vadi mi, ze sa vseobecne trans status prezentuje ako choroba a nesuhlasim s niektorymi podmienkami pre prepis rodu. Sledujem dost dianie v zahranici a imponuje mi trend k vacsej inkluzivite - otvaranie trans spektra viacerym moznym sposobom prezivania identity. Nikoho vsak neodsudzujem. V svojom komente spominas posun v mysleni a prijimani inakosti vacsinou - ja dufam, ze sme aj my narade.
      Co sa tyka rozhovoru v Respekte - ja som autorke poslal po tom, co mi text poslala k autorizacii rozsiahlu odpoved kde som zhrnul to, o com pisem v tomto poste. zaroven som upravil citacie, ktore pod mojim menom uvadzala, pretoze boli vyznamovo posunute (este stale z casti su). Citacie boli opravene, zial na moj nazor na text bol nepochopeny. Co ma mrzi.
      Ad Michellle chapem, ze s mojimi nazormi nemusi kazdy suhlasit, ale podla mna je potreba davat prestor aj inym pohladom na trans status ako len identifikaciu sa s transsexualitou, ktore je diagnozou - takze prepac za ten medicinsky diskurz, ale je to ta oblast. Ide o to, ze u nas strasne prevlada vnimanie tejto temy skrz jazyk a nahlad medicinskej expertizy a skoro chyba ten ludsko-pravny rozmer, ktory vo svete teraz razonuje najviac.
      Ad Transfuzion suhlasim, ze by mal byt program a ciele organizacia jasnejsie komunikovane. Myslim, ze je to vsetko otazka casu.
      Ad Hanka Fifkova ja velmi respektujem jej zasluhy, poznam napriklad cloveka, ktory ju vyhladal v roku 1994 kedy sa u nas o transrodovosti a transsexualite nevedelo fakt skoro nic a ona mu velmi pomohla. Nedavno sme sa stretli a bavili sme sa o tom, ako sa vlastne cele ovzdusie okolo tejto temy rychlo meni. To co platilo v roku 1994 je dnes inde - to co platilo v roku 2004 je dnes inde. Ja dufam, ze odbornici na temu zo strany sexuologov otvoria svoju mysel a zacnu zvazovat aj inkluzivnejsie posudzovacie kriteria. Pan doktor Weiss sa nestretok s trans chalanom ktory by si chcel nechat vajecniky pretoze mu to nikto pri pohovore nepovie. Zo strachu ze pride o diagnozu.

      Vymazat
    10. Dane, ještě by mi zajímalo, jaké průzkumy máš na mysli? Myslíš průzkum, který si zaplatila Transgender Europe, a dělala ho Dita a Alex? Průzkum, kde byly sugestivní manipulující otázky ala: "nutil vás k něčemu váš sexuolog?", "jak se vyrovnáváte s nucenou kastrací?". Tenhle průzkum? Jaká byla kriteria výběru respondentů? Předpokládám, že Alex jako správný ideolog ( a nemůžeš říct, že tenhle člověk je nezavislý) oslovil kámoše, kteří to mají podobně jako on, jsou někde mezi. Nevím, kolik respondentů se podařilo sehnat, v momentě, kdy jsem byla tázána já, jich bylo 16. Nemyslím si, že takové průzkumy jsou relevantní. Nevidím zde kvalitní metodologii průzkumu. Průzkum, aby byl objektivní, musí provést profesionální agentura, a nikoli aktivisté hájící své zájmy. Data z takového amatérsky provedeného průzkumu nemají význam, slouží pouze prosazování osobních zájmů. Nebo máš na mysli jiný průzkum? Michelle

      Vymazat
    11. Ahoj Damian
      citace " Pan doktor Weiss sa nestretok s trans chalanom ktory by si chcel nechat vajecniky pretoze mu to nikto pri pohovore nepovie. Zo strachu ze pride o diagnozu. "
      Hmm ale to stojí za zamyšlení.
      Takže je to jako s tím zubařem co k němu přídete s celkově na pohled zdravým chrupem ale bolí vás šestka vlevo nahoře ale řeknete mu ze strachu že to je sedmička v pravo dole ? co pak pan zubař bude asi zkoušet léčit ?
      Vaše zlobivá blondýna Vicky .-))

      Vymazat
    12. Tu došlo k nepochopení :) Weiss nemá přístup k datům, podle kterých by mohl určit kolik transkluků chce odstranit vaječníky. A dále ani Weiss dále nemá vliv na "léčbu" V tom vázné porovnání se zubařem.
      Transkluci se bojí, že když řeknou, že nechtějí odstranit vaječníky, že nebudou mít přístup k hormonům a tím pádem nebudou dále identifikování ve společnosti podle jejich vnitřní identity. Proto zalžou a nic se neděje :) Nikdy jim nevytrhne sedmičku, když dále nebudou chtít.
      Už chápe blondýna?

      Vymazat
    13. A ještě Já nechci vůbec žádné hádky s nikým a o ničem ... je přece fajn že jsou lidé kterým to není jedno a snaží se téhle "problematice " porozumět ač jí nikdy nezažijí na vlastní kůži .. chceme si porozumět ? nebo něco změnit ? tak asi ne takhle ... to nikam nevede a myslím že už to taky víte ne ?
      jsem z toho fááááákt už unavená
      vaše zlá teta Vicky

      Vymazat
    14. Ano, ale to by se ten člověk, který říká větu - od lidí s transsexualitou se toho nejvíce naučím se jí držet a ne jen to tak vykládat, jak jde o pochopení a hrát si na velkou odbornici.

      Vymazat
    15. A je pěkné říkat chceme něco změnit, ale jakmile by si člověk znesnadnil přístup k hormonální léčbě kvůli blbé větě, tak je to pro něj velice nepříjemný...ale u Weisse je to jiný, s tím se dá mluvit otevřeně a vše pochopí. Horší je to u lékařů, těm jejich hlava dost věcí nepobírá :))

      Vymazat
    16. Nooo Pane Anonyme
      Blondýna nechápe ... protože kdyby panu prof. Weissovi lhala dostala by hormony a jako MtF by podstoupila chemickou kastraci jako kdysi homosexualové v padesátých letech .stačí cca 6 -12 měsíců a je tzv. konec ..ale boha jeho proč by to sakra dělala ? proč by lhala ? ... takže Blondýna Prof. Weisovi nelhala a řekla vše po pravdě tak jak to bylo a je aby jí pomohl a dostala diagnozu takovou jakou měla mít a tím pádem podstoupila tu nahoře uvedenou věc a vůůůůůbec jí to nevadí spíše naopak :-) jenže v tom je to u MtF opravdu jiné ... takže srovnání příběhu se zubařem je na místě .... ale asi jen pro blondýnu ? ....
      a znovu a ještě jednou ... dokud tohle někteří nepochopí tak tu bude stále to co jste rozpoutali .a veřejnost se bude za hlavu popadat
      takže ?
      vaše zbloudilá nechápající blondýna Vicky (umím se i podepsat )

      Vymazat
    17. P.S. a srovnejte si systemový čas na blogu je to matoucí i pro blondýnu :-))))
      dobrou všem a krásné sny a to myslím zcela upřímě
      Vicky

      Vymazat
  6. OK. Chápu. Nemám pocit, že křičím do světa, že chci orgán, ale budiž:). Pokud se v diskusi vrátím o několik kroků zpět, má výhrada spočívá jen ve 2 bodech. 1. Jako MtF holka nesouhlasím s pojmem "nucená sterilizace". Výraz mi uráží, a nechci, aby byl v souvislosti se mnou používán. 2. aktivisté bojující proti "nucené sterilizaci" by měli hovořit sami za sebe a nikoli za "komunitu transsexuálů". To je vše. Jinak se domnívám, že začít aktivitu Transfora tímto tématem, který rozděluje a nikoli spojuje, bylo komunikačně velmi neobratné. Hezký den, Michelle.

    OdpovědětVymazat
  7. Pardon, Transfusion, nikoli Transforum :) Michelle

    OdpovědětVymazat
  8. Aktivity Transfusion plně podporuji. Podporuji samozřejmě i tu žalobu za ty nucené sterilizace a kastrace na český stát.Nucená sterilizace/kastrace na trans lidech je ohavný, nehumánní, barbarský čin.
    Nechat se chirurgicky vykastrovat jako dobytek, tato praktika v civilizované zemi nemá co pohledávat. No ale je vůbec Česká republika civilizovaná v tomto ohledu civilizovaná, když si podmiňuje sterilizaci/kastraci trans lidí v procesu přeměny? Není.
    Poznala jsem to sama na sobě. Stát i zdravotníci mají na rukách krev trans lidí, kteří netouží být zmrzačeni chirurgickým zákrokem. Přesto sterilizaci/kastraci či operaci řada trans lidí podstupuje jenom proto, aby jim byla přiznána potřebná identita a vydány potřebné doklady.
    Ke všemu chirurgické zákroky na trans lidech nejsou na tak dobré úrovni, aby vyhovoval jejich výsledek všem trans lidem.
    Výsledky SRS operací bývají jako ruská ruleta, a někdy jsou výsledky SRS operací opravdu velice zoufalé a žalostné.
    Po podstoupeném chirurgickém zákroku si připadám teďka trvale zmrzačená, bez jakýchkoliv sexuálních prožitků, bez možnosti sexuálního života s partnerem. Lepší zůstat ve stavu jako shemale bez chirurgického zákroku nežli se nechat v zdravotníky v ČR zmrzačit chirurgickým zákroky a žít po zbytek života s mrtvým genitálem a mít zkažený a zničený celý život.
    Zvažuji, že bych se připojila k žalobě na český stát za nucené chirurgické zákroky na transsexuálech.

    Pokud nějaká chytrá MtF zase vytasí, že jde těmto transsexuálním lidem, co netouží po chirurgickém zákroku, o plodnost, tak je na velkém omylu. Jde jim hlavně a převážně o sexuální prožívání jako ho mají jiní cis muži a ženy. Nechtějí ztratit a trvale přijít o možnost sexuálních prožitků. Nechápu proč by transsexuálové v České republice museli žít jako mrzáci (dle některých musí, neboť zmrzačený transsexuál není transsexuál), a musí podstupovat podmíněné nucené chirurgické zákroky, Nechápu proč musejí být všichni transsexuální lidé zmrzačení chirurgickým zákrokem a to jenom proto, protože také potřebují pro svůj život tu potřebnou úřední identitu a doklady.

    Nespokojená s chirurgickým zákrokem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel o operacícjh se říká mnoho pohádek.
      Je zvláštní ten rozdíl - u deviantů pro společnost nebezpečné se dělá kastrace, aby ztratili sexuální chutě.
      A oni ji taky ztrací a proto jsou pouštění po kastraci ven a pak snad neuškodí.

      U transholek se prý dělá operace, aby sexuálně mohly žít. Šílený rozpor a k tomu ještě transholky podstupují větší, složitější zákrok - u orgánu dojde k úplnému překopání.

      Neříkám, že někdy se nemůže operace povést tak, že je vše v pohodě. Ale rozhodně to není tolikrát, jak
      se prezentuje u nás.

      Vymazat
    2. Uff, slečno Nespokojená, to je ale expresivní příspěvek. A kdy a kde jsi byla na SRS? Michelle

      Vymazat
    3. SRS operaci jsem podstoupila před rokem v ČR s vírou v dobrý výsledek.
      Výsledek je ale otřesný. Nevzhledný, nefunkční, nepoužitelný, necitlivý, zmrzačený, odpuzující, mrtvý genitál. Ano to je výsledek SRS operace v ČR.
      Více dopodrobna to zde rozebírat ale nehodlám.

      Nespokojená s chirurgickým zákrokem.

      Vymazat
    4. dík za odpověď. A v jaké to bylo nemocnici? Michelle

      Vymazat
    5. Dovolím is odpovědět za nespokojenou. Místo není důležité. Jsou hodně zkažené operaci v Praze, V Brně a v Ostravě a tejně tak v USA, v Thajsku a podobně. Vím i ojedné, která jela do USA vzhled, použitelnost úžasný narozdil od nás, ale bez sexuální chuti...

      Vymazat
    6. Pro Michelle: Psala jsem snad srozumitelně. Více dopodrobna to zde rozebírat ale nehodlám.

      Poškozená a nespokojená s chirurgickým zákrokem.

      Vymazat
    7. paní poškozená a nespokojená,za sexuální chuť nemůže váš mrtvý genitál ale vaše psychika.Já jsem na HRT a už mám přítele a strašně moc se oba těšíme,až budu mít operaci za sebou.Těším se jak se budeme spolu milovat.Je to jen o citech,asi jste byla dlouho sama a vychladla jste Míša N.

      Vymazat
    8. Míša N. Píšeš úplné nesmysly!

      Vymazat
    9. jo já si nevšimla,ty si tady stěžuješ

      Vymazat
    10. Míša N. Někteří MtF jedinci, než aby přiznali, že je MtF po kastraci či po chirurgickém zákroku zmrzačený mrzák, tak budou podsouvat a svalovat vše na psychiku a všemožné další nesmysli. Ale za boha si nepřiznají, tito MtF jedinci, že ty MtF které podstoupili chirurgický zákrok tak dopadají tak, že je řada z nich poškozených a zmrzačených.
      ŘÍKÁM TI JASNĚ (a všem podobným jako jsi ty), ŽE GENITÁLY JSOU U ŘADY MTF PO SRS OPERACÍCH JEN MRTVÉ, NEPOUŽITELNÉ, NECITLIVÉ, NEFUNKČNÍ, NEVZHLEDNÉ A ZMRZAČENÉ A JAKKOLIV NEPOUŽITELNÉ PRO STYK A SEXUÁLNÍ ŽIVOT S MUŽEM.
      Ale pokud to chceš vyvracet, prosím. Já říkám jak jsem dopadla já a jak si připadám já a jak dopadli některé jiné MtF po chirurgickém zákroku v ČR.
      Po chirurgickém zákroku si vůbec nepřipadám jako věrohodná a plnohodnotná žena, to už raději jsem měla zůstat ve stavu jako shemale bez operace. To jsem se cítila psychicky mnohem lépe, až na tu absenci potřebných dokladů.

      Vymazat
  9. Jinak Damiane a Dane, pokud jsem byla drsná ve včerejším příspěvku, moc se omlouvám. Mám Vás oba moc ráda, vážím si Vás, jste skvělí kluci. Peace & Love. Vaše Michellina

    OdpovědětVymazat
  10. Krásný den všem diskutujícím,

    Diskuze s částí trans*komunity se vždy zasekne na sterilizacích a kastracích, na vaginoplastikách a faloplastikách. Chápu vaše obavy z toho, že se zákroky zruší a vy si je budete hradit. Předpokládám, že to je hlavnou hnací silou vašich útoků na naší organizaci. To ale není naším cílem.
    Právní úpravy, absolutizující požadavek tělesných zásahů pro právní uznání změny pohlaví, jsou stále více zpochybňovány nejen částí odborníků a trans*lidí samotných, ale taky institucemi na ochranu lidských práv a soudní judikaturou významných evropských soudů. Tyto posuny ohlašují paradigmatickou změnu v přístupu k transrodovosti, která vyžaduje nové zhodnocení přijatelnosti dosavadní praxe i nově přijaté právní úpravy v novém obč. zákoníku z hlediska respektu k základním lidským právům, jako jsou právo na zachování lidské důstojnosti, podrobení ponižujícímu zacházení, právo na ochranu před neoprávněným zasahováním do soukromého a rodinného života či právo na ochranu zdraví.

    Transfusion z.s. je inkluzívní, a neřeší jenom lidskoprávně sporné otázky české legislativy, ku př. zastaralý medicínský monolog lékařů s pacientem ale rovněž nabízí vzdělávací programy na destigmatizaci a odstranění sekundární viktimizace trans* lidí a taky sa snaží ošetřit chybějící akceptované složky trans* komunity. Tu netvoří jenom binární členové komunity, tedy lidé kteří se považují za ženy, muže, MtF trans* lidé, FtM trans* lidé, transženy, transmuži ale i nebinární lidé s nebinární rodovou identitou.
    Stěžovat si u pivka anebo u kávičky dovede každý. Jestli chcete pomoct, navrhnout cesty ke zlepšení situaci sociálně vyloučených trans* lidí, cesty ke snížení šikany či sekundární viktimizace trans* lidí, jestli chcete taky dobrovolničit a jezdit ze své kapsy na diskuze do škol po republice, připojte se k nám, moc to uvítáme, uvítáme každý podnět, uvítáme každou konstruktivní diskuzi, která není zaseklá v monologu “Já jsem žena - Já jsem muž, a trvám na tom aby byli všichni jako já, a podle mého osobního přání kastrováni a sterilizováni”, protože tím přímo ohrožují svobodu výběru a lidská práva.
    I trans* komunita, vážení diskutující, je vícebarevná, není černo-bílá.
    Jestli se na to koukneme z hlediska historie trans* hnutí v Čechách, možná že zde neexistuje homogenní komunita právě proto, že trans* lidé o ní nestojí a místo toho aby táhli za jeden provaz a byli otevření faktu, že ne každá osoba chce totéž a akceptovali a podpořili vzájemné rozdíly, tak se navážejí do kohokoliv, kdo se chopí iniciativy na podporu lidskoprávných hnutí které jsou v souladu s posledními globálními trendy.
    Co přesně jste udělali pro komunitu, vy - vážené dámy, které tak vehementně usilujete o to, aby povinná sterilizace zůstala ukotvena v zákoně?
    Z jaké pozice si dovolujete tvrdit, že je správné aby byla zákonem předepsaná i těm, kteří o ní nestojí?
    TransFusion z.s. usiluje o to, aby byla dobrovolná. Aby zůstala možnost dobrovolných pojistovnami hrazených kastrací a sterilizací těm kteří si prejou být kastrovaní a sterilizovaní ALE aby SOUCASNE byla zrušena nutnost kastrací a sterilizací jako podmínka administrativní změny pohlaví.
    Z diskuze s transrodovými ženami jsme zjistili, že jediné co by možná uvítali jsou společenské akce, kde se bez diskriminace mohou vybouřit. To je hezké a podporujeme takové myšlenky ale zdaleka to nestačí a zásadně se to netýká trans*aktivizmu. Společenské akce jsou doplňková záležitost trans*aktivizmu, ne jeho hutná síla. Jak můžeme chtít aby nás podpořili a pochopili binární a cisnormativní lidé, když se nedokážeme podpořit a pochopit vzájemně?
    Nebuďme jako velká část cisnormativni binární společnosti, která diskriminuje, protože nás odmítá jako jiné a je neinkluzivní.
    Neodmítejme vzájemné rozdíly ale oslavujme je. Vyzývám vás ke konstruktivní diskuzi, k pochopení anebo alespoň akceptaci rozdílů všech členů naší barevné trans* komunity a k neodmítání jejich odlišnosti.

    Přeji vám hezký zbytek dne a alespoň jeden štětec do sbírky barvítek pro každou barvu individuality všech trans* lidí.

    Maty Dio, za TransFusion z.s.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maty,pořád mi tady nikdo nevysvětlil jak chcete u MtF udělat operaci,aniž by neproběhla ta vaše kastrace!To jako podle vás budu mít penis a vagínu zároveň.Jestli nějaký chlap se převleče za ženu a musí se u toho udělat,tak sť se nemíchá do nás translidí a vytvořte si vlastní skupinu a pro tu si dělejte co chcete,třeba se stavte na hlavu.Vůbec nevíte o naších pocitech vůbec,ale vůbec nic.
      a za druhé,ti kdo z nás prochází přeměnou pohlaví,tak to dělá ze své vlastní vůle a pokud někdo tvrdí opak,tak je to blázen který neví co chce a teď kope kolem sebe za své špatné rozhodnutí
      a za třetí na co mi bude jako ženě možnost svých spermií,jen proto že neprojdu tou vaší kastrací
      Tady těmi vašemi slovy se můžete zástávat co mě tak napadá tak fetišistů apod.Tím se nechci těchto skupin dotknout.Mě vadí to že vaší nesmyslnou aktivitou,ublížíte jen nám co chceme projít kompletní přeměnou.A pokud to vyznívá útočně či podrážděně,tak ano je to pravda,protože ohrožujete mou přeměnu v ženu.

      Míša N.

      Vymazat
    2. Netrpíš náhodou hysterickými záchvaty? Kopeš kolem sebe sobecky jen za své zájmy.
      Dokud u tebe nedojde ke zmrzačení genitálu na pojišťovnu, tak budeš kolem sebe kopat jako smyslů zbavená do všech těch trans lidí, kteří tu pseudo léčbu odmítají a nechtějí stejnou "léčbu" kterou chceš ty?
      Fetišista a deviant je kdo? Fetišistou a deviantem můžu označit i člověka, který touží po zmrzačeném genitálu. Rozumný člověk nemůže toužit po zmrzačeném a nepoužitelném genitálu.

      Vymazat
    3. bohužel netrpím hysterickými záchvaty ani nekopu kolem sebe.Jen koukám co tu píšeš za bludy,na čem ujíždíš,co?Jaký zmrzačený genitál?Narodila jsem se jako kluk,ale jsem holka a jako holka chci mít vagínu,chápeš to a jak to asi chceš udělat bez operace,jak ty tomu říkáš mrzačení genitálu.Už jsem to tu psala asi 4x a nikdo na to neodpověděl.Pokud nechceš mrzačit svůj genitál tak nechoď do přeměny a nemusíš se pak plést jiným do života.Já jako žena to chci podstoupit,protože chci být žena se vším všudy a chci se milovat jako všechny ženy se svým přítelem,jasný?Pokud podle tebe nejsem rozumná,že to chci podstoupit,pak ty nejsi transčlověk a pak se teda nepleť po čem ti je fuk a taky nechci zůstat napůl žena,napůl muž.Zatím tady hysterčíte jen vy.Takže pokud nechcete mrzačit svůj genitál tak nás nechte být.

      Vymazat
    4. naprostý souhlas s 13.3 16:43
      prostě zkuste to už pochopit, a jak napsala Michelle celý problem je asi v tom že jsme odlišné a na to se trochu zapomělo , Tak vás prosím zohledněte to že mtF jsou fakt jiné než ftM .
      Vicky

      Vymazat
    5. Míša N: Už tě vidím jak se se zmrzačeným genitálem miluješ s mužem. Hetero muži (pokud také nejsou ujetí fetišisti a devianti) touží po ženském genitálu a po ženské vagíně, ale rozhodně netouží po mrtvé, zmrzačené, nepoužitelné, nefunkční, zmrzačené napodobenině ženského genitálu, tak jak tomu odpovídají výsledky operací českých chirurgů.

      Vymazat
    6. dík Vicky za tvůj naprostý souhlas.Míša N.

      Vymazat
    7. Na ten tvůj mrtvý genitál o kterém tady furt meleš ti odpovím až budu po operaci.Laskavě neodrazuj od toho ostatní.Možná se u tebe se nepovedla operace,že tak tady píšeš.Tak tady přestaň žvanit negativní zprávy.Na skupinovkách je dost holek co s tím problém nemají.Já osobně za sebe ti řeknu jedno-Já se svým přítelem se na to těšíme,až budu mít po operaci i na náš sex

      Vymazat
  11. Maty, dík za vysvětlující odpověď. Co jsme udělaly? Vicky konkrétně pomohla spoustě translidí, když pomoc potřebovali. Ať to byly doprovody, léčení po operaci a spoustu dalších věcí. Obyčejná lidská pomoc bez organizace, jen tak. Já jsem toho neudělala moc, jen ty tři ročníky výstavy Transgender Me s Lukášem, taky z vlastní kapsy. To bylo v době, kdy jsem radši řešila transgenderovost Eskymáků než vlastní transsexualitu:). Každopádně téma jsme do společnosti dostali. Dokonce v Berlíně se výstava dostala do top ten, což se žádné české výstavě nepovedlo. Momentálně jsem v tranzici, která mi dává dost zabrat. Do škol asi jezdit nebudu, ale můžu vám pomoct s tím, co umím. Jako kreativní ředitelka, co má na starosti komunikaci spousta firem i neziskovek, vám poradím s tím jak komunikovat, co komunikovat. Můžu vám udělat grafiku, slogany atp. Z hlediska PR, teď budete mít největší práci s tím zbavit se nálepky těch sterilizací, a dokázat, že děláte prospěšné věci. Doporučuju teď rozhodně navenek tohle téma netlačit. Michelle

    OdpovědětVymazat
  12. Maty, kdy budete mít web? Ten by vám mohl pomoct. Protože nekomunikujete, tak o vás jdou nejrůznější šuškandy, co chcete všechno zničit. Když se například podívám na web slovenské Transfuzie, kde komunikují třeba programy pro rodiče translidí, vidím, že je to super neziskovka, která pomáhá.
    Protože vy nic takového, pokud vím, nemáte a jako první téma jste si nešťastně vybrali to nekontroverznější, tak trans lidé jsou z vás logicky nervozní. Za to, jak vás nyní lidé vnímají, jste tedy odpovění i vy tím, že mlčíte. Michelle

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Michelle podla mna si kapla na jednu stranu problemu - ja s tebou suhlasim v tom, ze je cinnost Tranfusinu tazko zrozumitelna. Slovenska Transfuzia mala stastie, ze bola podporena norskymi fondmi a ma za sebou dlhsiu dobu existencie aj preto maju propagaciu zmaknutu lepsie. Nechcem hovorit za Matyho a Danyho ale myslim si, ze su na to sami a verim, ze to vobec nie je jednoduche zmanagovat. Pobavime sa o tom viac v sobotu. Ale diky velmi za to, ze si to napisala. Je to signal, ze je zaujem o dialog :)

      Vymazat
    2. Proberem v klidu u kafe :). Beru to pozitivně. Chlapům mlčení sluší, ale neziskovkám ne. Tak holt se nám holkám s Vicky podařilo prolomit tajemné mužné mlčení :). Potřebovali by tam kluci nějakou babu, možná už maj, ale jak jsme se o tom naposled bavili, tak to byl výlučně pánský klub:) Michelle

      Vymazat
  13. Michelle moje draha,

    jak uz mozno vies, pracujeme presne dvaja. Ak chceme este aj nieco zarobit na podporu svojich rodin, kedze fungujeme z vastnych kapes, tak mame navrch este i svoje pracovne povinnosti. Velmi rad uvitam cloveka, ktory bude pisat blogy, starat sa o web, viest pdporne skupiny, robit preklady zahranicnych zdrojov a podobne, pretoze ja uz skoro nespim, vcera som mal presne 1 hodinu spanku.
    Podotykam, ze to vsetko by ten clovek musel robit s laskou a gratis.
    Mnohokrat nemam energiu odpovedat na nekonecne utoky. Uchovam si ju na konstruktivne zalezitosti.

    Ktokolvek z vas, kto nechce len utocit ale chce pracovat zdarma, ozvite sa.

    Zdravim a bezim ucit. Este do 20.00 pracujem.

    Maty, za seba ;)

    OdpovědětVymazat
  14. Matty, lásko,

    začínám se stydět... A Marek už s Vámi není? Jen ty a Dan? Program by byl tedy obdobný jako má slovenská Transfuzia?

    Kiss,
    Michelle

    OdpovědětVymazat
  15. Kluci, co natočit Tansfusion spotík na hithit? Když granty váznou? Michelle

    OdpovědětVymazat
  16. Damiane, mám takovou vizualizaci, budeš mi ponáhat z kabátu, připalovat mi galantně cigaretky, dávat mi přednost do dveří, říkat, jak mi to sluší, ptát se jaký to mám úžasný parfém a všechna tahle skvělá klišé, možná vemu v kavárně jídelní lístek a vytvořím si z něj transparent: STOP NUCENÉ STERILIZACI DAMIÁNA!

    OdpovědětVymazat
  17. čauky Vicky a Michelle.Zdráví vás Míša N.
    Také se připojuji k vašim názorům.
    Ahoj Damiáne a ostatní.Zaráží mě ten anonym co nesouhlasí s nucenou sterilizací.Ráda bych ji nebo jeho viděla jak by to asi vypadalo u MtF a nenechal si odstranit mužské orgány a nahradit ženskými bez nucené sterilizace.Toto může napsat jen tupý mantinel.Já jako MtF nepotřebuji varlata a jiné věci,jsem žena a chci být žena se vším všudy.Mě to připadá že to píšou lidi kteří chcou využívat situace teď budu žena a teď budu zase chlap anebo ten kdo se chce obléct za ženu a ukájet se.To je můj názor,takže nevím co chcete žalovat,že jako žena chci mít vagínu a proto se vzdám penisu a varlat.Milý Damiáne,ty a další tví přívrženci,vůbec nevíte o nás MtF asi vůbec nic a pokud chcete něco hájit,tak se zeptejte na názory i ostatních skupin.Já jako MtF se ráda oddávám te vaší nucené sterilizaci jako ostatní

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslíš, že pohlavní orgán rozhoduje o tom, jak nás identifikuje okolí? Myslíš, že když někdo vypadá jak holka, že lidi vidí do kalhot na ulici? Si obleču klidně chlapský oblečení a budu pro všechny pořád slečna :) Ale o některých po SRS si lidi pořád myslí, že mají penis a vagínu, to je bohužel stav problém řešení transsexuality u nás-že se dělá problém v pohlavním orgánu.
      Předpokládám, že bereš HRT, tak to na tebe HRT nemá účinky? Vždyt po ní nikdo nemá chut na masturbaci, tak proč by se pak někdo oblékal a ukájel se?
      Ale takových, kteří toto dělali před HRT je mezi MtF šíleně dost a pak nejvíce křičí, že potřebují operaci a útočí, na ty které nechtějí. Nechápu, co si těma řečma chtějí dokázat...

      Vymazat
    2. Máš pravdu nemám na to chuť po HRT,takže to mě učinkuje.V tom případě nechápu vaše snažení o dobrovolné sterilizaci.Proč to tedy řešíte a ohrožujete něco co tu funguje.Tam se radši starejte třeba o informovanksti veřejnosti,k přístupu k nám translidem,právní pomoci apod.Že se tady chce někdo zviditelnit na úkor jiného mi nepřipadá zrovna jako pomoc.

      Vymazat
  18. Myslim, ze sa v diskusii zaciname trochu cyklit. Som rad, ze sa osvetlilo, ze sa Maty a Dany v Transfuzion nevenuju len jednej kontroverznej teme snad to bude do buducna viac vizibilne. Existuju medzi nami ludia, ktorym legislativa vyhovuje a taki ktorym nevyhovuje. Ako som pisal na zaciatku, ja osobne som za vacsiu slobodu v zmysle nech kazdy moze o svojom tele rozhodovat sam a netvrdim tym, ze by nekto nemal podstupovat nejaku operaciu ak chce. Thats all.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel se cyklíme a taky s ukazuje, že s některýma lidma se nedá jednat. Dívím se, že že zrovna transgender nepodporují svobodu.

      Vymazat
  19. Z mého pohledu některé ješitné a cynické MtF svými výroky o oslavě kastrací/sterilizací a mrzačení chirurgickými zákroky pouze znevěrohodňují a destabilizují hnutí Transfusion.
    Vy některé MtF svými výroky vlastně vyžadujete, požadujete a chcete, aby to svinstvo nucených kastrací a sterilizací bylo zachováno a bylo stále podmínkou pro všechny transsexuály bez rozdílu. Chcete aby i nadále se všichni transsexuálové podrobovali a zúčastňovali chirurgickému mrzačení bez rozdílu. Z práva koho a čeho to po těch transsexuálních lidech chcete?
    Vy MtF co pronášíte takovéto zrůdnosti, tak máte na rukách krev (stejně jako český stát a české zdravotnictví), těch transsexuálů co chirurgické zákroky nepodstupují dobrovolně, ale jen pro uznání potřebné identity a dokladů.
    Mírněte se ve svém odsuzování, VY některé zmrzačení chtivé podivné MtF, kteří si myslíte. že je zvráceností žaloba na český stát za nucené sterilizace/kastrace, ale nezdá se vám už zvrácené to, aby se všichni transsexuální lidé bez rozdílu museli nechali nedobrovolně mrzačit chirurgickými zákroky, českým zdravotnictvím, pro uznání potřebné identity a potřebných dokladů.

    Poškozená a zmrzačená chirurgickým zákrokem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neřekla jsem nic o oslavě čehokoli a po nikom jsem nic nepožadovala ani nepožaduji, nikoho jsem neodsuzovala ani neodsuzuji a nikde jsem nemluvila za všechny transsexualy .
      Mluvila jsem výhradně a pouze za sebe.
      Osobně doporučuji při vstupu do diskuze si ji celou nejdříve přečíst a pak teprve komentovat.
      Takto přesně vzniká zlo! Potom teprve bývá na rukách "krev" ale k tomu si myslím bylo a je v této rozpravě naštěstí dost daleko.
      Vicky
      (stále se umím podepsat) :-))))


      Vymazat
    2. Je myslim, ze to bola reakcia na Mišu a jej generalizovanie "Milý Damiáne,ty a další tví přívrženci,vůbec nevíte o nás MtF asi vůbec nic a pokud chcete něco hájit,tak se zeptejte na názory i ostatních skupin"

      To, že sa niekto nepodpisuje a chce vystupovat anonymne, je podla mna uplne v poriadku.

      Ja by som diskusiu asi ukoncil, jedine co sme sa dozvedeli je, ze tuzba ako nakladat so svojim telom je evidentne individualna. A bolo by fajn, ak by tomu legislativa nebranila.

      Vymazat
    3. Myslím že to bylo přínosné z mnoha důvodů a hlavně proto že se podařilo aspoň trochu rozjet rozpravu která by jinak ani nevznikla ... všem přispěvatelům proto děkuji že mají odvahu mluvit.
      Jinak si ale myslím Damiane že nejde z toho vydestilizovat žádný výsledek, ale je dobré to brát tak že nic není černobílé a najít do budoucnosti takové průsečíky aby nikdo nebyl poškozen což je dost těžký úkol ... všem přeji krásný víkend
      Vicky

      Vymazat
    4. Ano ja som za to rad. Dakujem! Aj tebe pekny vikend.

      Vymazat
    5. Vicky ale ozvala ses proti výrazu nucená sterilizace. Prostě pokud je nutná pro "ukončení léčby" kastrace, je to nucené. Všude u jiné léčby má pacient více možností. Tu ne...
      a pokud chceš "pomáhat" tak nevykládej novým lidem o svém problému s pohlavním orgánem, se hledají a akorát se nechají vtáhnout do "nenucené sterilizace"

      Moc by mě zajímalo kolik lidí by chtělo operace,kdy by se neřešila např. na skupinách, dále kdyby doktoři na začátku léčby vyloženě řekli - je možnost nechtít operaci a ne jen, že by načrtli schéma, kde je ukončená léčba operací...a když někdo náhodou řekne, že ji nechce, tak rozhodně nemám slyšet různé nepochopené výkřiky od doktorů a i od ostatních trans.

      Vymazat
    6. Můžu se zeptat jaké generalizovanie?Já nevím kdo chce tady podávat žaloby na stát atd. A to O NÁS BEZ NÁS.Vy jste ti co tady chcou,nebo už rozhodujete za nás.Když tady pak se někdo ozve tak je generál,hysterka apod.

      Míša N.

      Vymazat
    7. Mno paní či pane anonyme 13.3. 11:42
      už jsem tu psát nechtěla, protože myslím že bylo tu už řečeno vše a to včetně emocí..jenže jsem byla přímo oslovena a tak odpovídám .......
      Ano ozvala jsem se proti tomu termínu ... skutečnost u MtF je že tou sterilizací prostě projdeš v chemické podobě a je jedno jestli pak podstopupíš chirurgický zákrok či nikoli , cca po 6-12 měsících již ve většině případů braní antiandrogenu není cesty zpět ... nicméně já osobně nevím o žádne MtF které by vadilo brát antiandrogen .. vlastně je to základ . O problémech s pohlavím orgánem jsem se já nezmínila ani slovo ale teda když už , tak sama za sebe já to dole fáááákt nechci :-)) tak... Tato debata vznikla trochu o něčem jiném a z valné části i přispěla k u rčitému porozumění anebo teda když už, aspoň pochopení ,,, a pomáhat veřejně , hele víš co vlastně už ani nechci, pomáhám přátelům a blízkým .. a jak jsem psala jsem z téhle debaty už unavená a vlastně i smutná ...
      a ještě Damiane to co psala Míša M. není generalizování , ono se to jinak vlastně ani napsat moc nedá a má ve většině dle mého názoru pravdu ..
      Vicky

      Vymazat
    8. Byla jsem na skupinách a vím, jak se tam křičí o problému s pohlavním orgánem. To že 80% tam nemá vyřešený problém transseuxality-rozpor mezi vnitřní identitou a vnímáním okolí a řeší radši orgán, mě velice odpouzovalo.
      dizkuze vznikla o tom, že prý všem MtF se nelíbí, že organizace hájí zájmy těch, které nemají zájem o katraci kvůli úřední změně. že jejich zájem to prý není...že prý všechny chtějí...
      ne je spoustu, kterých žíjí spokojeně, jen se neobjevují kolem tebe kvůli divným názorům. Prostě to nemá cenu poslouchat :)

      A nějalk nechápu smysl řvaní proč vadí někomu, když někdo bojuje za svobodnější rozhodování o svém těle?

      Vymazat
    9. nikdo tu neřval a nikdo kromě tebe neřekl slova "problém s pohlavním orgánem" ale to už jsem psala ... ale asi fakt nečteš ... takže čti co tu bylo napsáno a přestaň tu propagovat svoji osobní zášť ať již ke komukoli, já narozdíl od tebe ať jsi kdokoli tvůj názor respektuji a přemýšlím o něm a nikoho neurážím a naštěstí mám kolem sebe lidi co mám ráda a co mají rádi mne , a jestli to co píšeš byla reakce na mne tak nečteš fakt asi vůbec ... měj se fajn ... odpojuji se
      Vicky

      Vymazat
    10. Kdyby si respektovala můj názor, tak se tu neozýváš proti organizaci, která bojuje proti tomu, aby pro úřední změnu byla nutná kastrace/sterilizace.
      A lidi umí číst mezi řádky- není to nucené, se mi nelíbí ten výraz, chci ten zákrok podstoupit dobrobolneě a mezi řádky napsáno: "nechci ten penis strašný"
      Takových hlášek jsem na skupinách od vás zaslechla dost.

      Co myslíš, že na tu nádávš najevo, když tu příjdeš a začneš křičet, že to není nucené, že to podstupuješ dobrovolně...

      Vymazat
    11. Když tak cituj a ne parafrázuj je to zavádějící ! a nebudu se opakovat vše jsem už napsala a další když tak až osobně, už mě nebaví se bavit se stěnou bez identifikace ... a ano Já dobrovolně a Já chci ale to je můj a jen můj názor... už chápeš ?? ostatní postoje jsem už taky napsala a jsem unavená to pořád opakovat a opakovat a opakovat .....
      Jinak mezi řádky ? a není to tak že ty mne nemáš prostě ráda ? bohužel na rozdíl od tebe já nevím kdo mi tu píše ale nevzpomínám si že bych někoho nenáviděla
      omlouvám se všem za osobní sdělení.
      Takže měj se anonymně fajn
      končím a odpojuji se
      Vicky

      Vymazat
    12. Nezajímá mě, co člověk řekne, napíše :) Důležitější jsou jeho myšlenky a jeho chování. To dokáže říci každý člověk, že se snaží o pochopení, ale pak se ozve, když někdo konečně něco dělá a chce změnit ten zákon o povinných kastracích/sterilizacích. že prý at mluví jen za FtM a ne za MtF viz. tento příspěvěk: prostě zkuste to už pochopit, a jak napsala Michelle celý problem je asi v tom že jsme odlišné a na to se trochu zapomělo , Tak vás prosím zohledněte to že mtF jsou fakt jiné než ftM .
      Vicky

      je to prostě zajímavé, šíleně ti vadí, že prý organizace se vyjadřuje za tebe bez tvýho svolení...ale pak se vyjádříš za všechny MtF....

      Vymazat
    13. POZOR názor 14.3. 8:38 JSEM NAPSALA JÁ JEN SE NĚKDO ZA MNE PODEPSAL !!!
      ještě jednou a naposledy jsem tu . To že ses podepsala mím jménem pod citaci mého textu s tvým názorem na ním bez úvozovek ohraničující citaci považuju za uplný vrchol !!! a když tě nezajímá co člověk řekne , napíše - tak proč to komentuješ a když někoho cituješ tak teda rozhodně bez cizího podpisu a začni prosím přemýšlet sama za sebe a ne jen rozebírat a opakovat texty lidí a interpretovat je po svém lidi mají svůj úsudek a nepotřebují to překládat od tebe a ještě s tím že neváháš to podepsat za někoho jiného (asi to byl omyl doufáma nebo nevědomost jak s citací textu - doufám ) podepisuj své texty svým jménem a zasebe ANO ? a začni něco psát až tě začne zajímat co jiní říkají a píšou.... a pokud možno sbohem
      Vicky Parker

      Vymazat
    14. Jestli jsi nepochopila, citovala jsem to, co jsi napsala v příspěvku: Anonymní14. března 2015 2:17
      naprostý souhlas s 13.3 16:43
      prostě zkuste to už pochopit, a jak napsala Michelle celý problem je asi v tom že jsme odlišné a na to se trochu zapomělo , Tak vás prosím zohledněte to že mtF jsou fakt jiné než ftM .
      Vicky

      žádný podepisování za tebe. V tom příspěvku se snažíš mluvit za MtF

      Vymazat
    15. A nezmatkuj nikoho nepadne, že by si ten příspěvek psala :)) Pěkně vylekaná zpráva :) Si budu citovat, jak budu chtít :) A ty se nauč psát MÝM s tvrdým ne s měkkým :)

      Vymazat
    16. už se zase podepisuješ za mě ???
      nějak to asi nechápeš že ? je tam můj podpis víš ? asi ho nevidíš že ? :-)))) no to je už jedno
      měj se fajn
      Vicky Parker

      Vymazat
    17. hele cítím v tom co píšeš osobní tón a to fakt není o tematu o čem jsme si tu všichni psali jestli něco máš napiš mi mail a vzhlem k tomu že tuším že ho znáš máš možnost ... tady se opravdu řeklo už vše a dál pokračujem už jinde a osobní věci ? na to tu není nikdo zvědavej takže měj se a je jedno jaké Y / I o to tu fakt nešlo
      čau
      Tvá Vicky

      Vymazat
  20. Dík za diskusi, bylo řečeno snad vše. Odpojuji se. Na závěr mi napadá, že kluci a holky jsou fakt jiní. Michelle

    OdpovědětVymazat
  21. Maty a Damiáne.
    Jako FtM jste dobře věděli do čeho jdete,Tak jako já MtF vím do čeho jdu.Pokud já vím,tak jsem hodně četla i o vašich problémech.Ať naše nebo vaše skupina má své pro a proti.Takže opravdu nevím proč do toho tak ryjete.Napadají mě jisté věci,proč tohle děláte.Snad proto,aby jste se měli kam vracet,třeba zpět na ženu nebo chcete nechat vnitřní ženské orgány,aby jste mohli později mít vajíčka na své potomky pro umělé oplodnění a mohla bych tady jmenovat dalších x podnětů.
    Jednou jste se rozhodli pro muže,tak budťe mužem naplno.Jasný máte problem že váš penis není co u biologických mužů.My máme také své problémy.My jako ženy zase nebudeme mít vaječníky atd.,takže zase nemůžeme rodit děti jako biologické ženy.CHÁPETE TO!!!
    Každá skupina ať je to MtF či FtM má své problémy.
    Takže pokud nadále chcete bojovat za vaše právo na dobrovolnou sterilizaci tak si bojujte,ale bez nás MtF a některých FtM,kteří nemají zrovna stejný názor jako vy dva.
    Jsou tu jiné stejné problémy,které trápí obě skupiny třeba nucené rozvody,právnici nebo úřední opruzy atd.
    Vy tady máte problém u FtM jak jsem pochopila a taháte do toho také nás MtF,když se tady někdo ozve z MtF,tak je hned tady generál a hysterka,že pánové.Tak si řešte své problémy a nezatahujte do toho nás.A píšu to tady v množném čísle,což znamená že píšu za více lidí a ne jak tady mě někdo napsal že kopu sama za sebe. Míša N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nekopeš sama za sebe ...
      Histerická Blondýna Vicky

      Vymazat
    2. Kdo ti dal svolení mluvit za MtF? Mluv za sebe. Je spoustu krásných MtF, které nechtějí operaci a jen mají problém, že jim není umožněna úřední změna. Za tyto bojuje Transfusion,
      Ono totiž být kastravaný chlap s bůh ví jakým genitálem není žádná výhra.
      A tyto holky neznáš, se distancovaly radši od Fifkový, která operace šíleně propaguje.

      Vymazat
    3. btw. a když už nějáké chodí k Fifkový, podepsaly ten papír o rizicích HRT bez operace(taky šílená manipulace) , tak nechodí na skupinky, jelikož nemají zapotřebí poslouchat ty řečí o problému s pohlavním orgánem.

      A vůbec nechápu, proč nějáká Míša N. tedka podsouvá klukům nějáký proplém s penisem...
      Prosím lidi nechtě si svůj problém s pohlavním orgánem pro sebe a pro doktory. Už jsem to tu jednou napsala, ale evidentně je to jako bych házela hrách na zed...

      Jasně jsme tu popros

      Vymazat
    4. mám pocit že tu někdo reaguje jen na něco co ho naštvě a vůbec nečte co tu bylo napsáno ,
      potom není o čem mluvit. ....zase a znovu než někdo napíše příspěvek měl by znát obsah celé komunikace ...
      mějte se fajn ... odpojuji se
      Vicky

      Vymazat
    5. Míša N: Za mě jako za poškozenou a zmrzačenou MtF laskavě také nemluv. Mluv jen laskavě za sebe, za svůj problém, a vynech jiné MtF, o kterých ty si (pro mě záhadným způsobem, nepodloženým a neopodstatněným důvodem) myslíš, že všechny MtF touží po chirurgcké kastraci a chirurgickém zmrzačení.
      Ty chceš vykastrovat a zmrzačit. Tak jdi do toho. Ale na ostatní se prosím tě laskavě vykašli.
      Oni také chtějí přeměnu a mít potřebné doklady, ale bez těch sterilací/kastrací a chirurgického mrzačení.
      A přestaň už nabádat, aby transsexuální lidi přestali chodit do přeměny, pokud se odmítají nechat chirurgicky zmrzačit.

      Vymazat
    6. četla jsem moc dobře :) Prostě někdo usuzuje z toho, že zná jen holky od Fifkový, že všechny potřebují operaci. Holek je dost, které nechtějí kastraci, kompletní operaci.

      vytvářet iluzy o tom, že to nechtějí jen kluci je chybné :)

      Vymazat
    7. já nikoho nenabádám,že nemá chodit do přeměny-naopak.Dál se tady s vámi bavit nebudu je ti ztráta času a čas je drahocený.Jinak nechápu že někdo chce být ženou a nechat si penis,když odmítáte operaci.Já jsem se yždy cítila a jsem žena,takže operaci podstoupím a budu si žít v klidné rodinné harmonii s přítelem.Jen doufám že ty vaše řeči o odmítání sterilizace a kastrace nebude mít vliv na mou operaci a pokud se nějaké MtF co se tu tak do mě pouští nelíbím,že tu mluvím za všechny mé MtF známé co chtějí do operace,tak ať mlčí.Ona svou operací má(ať spokojená či ne),ale nemusí ničit něco co by v budoucnu mohlo ohrozit jiné MtF(teď tím myslím že ty vaše řeči můžou mít dopad na to,že se operace třeba přestanou hradit pojišťovnama a kdo na to bude potom mít).Uvažovali jste někdy nad tím co to může mít za následek ty vaše rozepře.Místo aby se obě skupiny spojili a bojovali za společné cíle tak se tady dohadujete jako malé děti na písečku.zkuste se spojit a řešit nucenou rozvodovost nebo úřední byrokracii,místo napadaní toho a toho pro blbé slovíčko. Míša N.

      Vymazat
    8. Míša N. "Jinak nechápu že někdo chce být ženou a nechat si penis,když odmítáte operaci."

      Já zase nechápu, že někdo touží po zmrzačeném, nefunkčním genitálu. Je to obrovsky riskantní tyto velmi těžké operace změny pohlaví a ke všemu bez jakéhokoliv jistého výsledku, s možnou až velmi jistě pravděpodobnou trvalou ztrátou sexuálních prožitků, citlivosti, vzrušivosti, chuti na sex atd. A přesto všechno je nucený chirurgický zákrok pro transsexuální lidi jako podmínka získání potřebné identity a dokladů. To by z toho jeden zaplakal.
      Já jsem jako kastrát v celibátu samozřejmě žít nechtěla, ale český stát a české zdravotnictví mi tímto zmrzačením toto doživotně umožnili, protože nebyla žádná možnost jak se chirurgickému zákroku vyhnout a přitom získat potřebnou identitu a potřebné doklady.

      Vymazat
    9. Asi naposledy odpovím Míše N. Nejvíce škodí holkám ty vaše řeči o tom, že žena nemá chtít penis. Prostě z čeho tak usuzujete? Proč má tak moc vadit? Si přečti něco o ženském klitorysu - má dvojnásobek nervových buněk než penis. Po operaci ti tam zbude pár nervových buněk a hlavně ten kousek z glandu penisu bude "neoklitorys" Kolik tam je nervových buněk? Proč má žena chtít něco tak necitlivýho? ještě se právě zbaví operaci topořivých tělísek, které mají ženy! Proč se jich má chtít žena zbavovat? Ještě k tomu "neovagína" proč ji máš žena chtít, když většinou je šíleně malá a nepoužitelná? A citlivosti v ní evidentně moc není - viz. popis toho, jak dilatace je pak nudná...

      jsou to pouze vaše myšlenky, že žena má chtít v dnešní stavu lékařství ten orgán. Vždyt to co máte tedka je daleko podobnější ženskému orgánu než to co vám vytvoří po operaci.- Ženský klitoris je vývojově shodný s mužským penisem, to znamená, že v embryonálním stavu pochází ze stejné tkáně, která by vytvořila penis.

      Vymazat
    10. A žena prostě touží mít 6cm hlubokou nepoužitelnou vagínu a otravovat se s dilatací do konce života, aby ji nesrostla. Prostě po tom touží žena...

      Vymazat
    11. jůůůůů založ si vlastní blog prosím :-)))))) např " žena s penisem" nebo " Penis je vlastně Vagina" nebo něco takového a když se ti zdá penis stejný jako vagina tak ok nikdo ti to nebere :-)

      Vymazat
    12. Nemám zapotřebí toto psát. Ale když prostě někdo začne šíleně hlásat, že žena nemůže chtít penis a že musí chtít tu neovagínu a neoklitorys, tak samozřejmě, že napíši, že ty vytvořené orgány nemají s ženským orgánem nic moc společnýho, co se funkčnosti týká a ten vzhled no... a po tom každá žena prostě netouží.

      Vymazat
    13. hele ta k si jako žena třeba toč porno jako shemale s tím tvým penisem.Na co ti pak bude?Každý chlap se na tebe vykašle,já ale budu žít jako žena a s mužum se budu milovat jak budu chtít a kdy budu chtít.Jasný začátky jsou vždy nejtěžší,ale vyhrává ten kdo vydrží.Pro tebe je dilatace nudná,pak se nesmíš divit že hloubka je malá.

      Vymazat
  22. Můžeš si udělat srovnání s devianty :) Je velký rozdíl na něco mít chut po "chemické kastraci" a po fyzické kastraci. Taky je rozdíl v uspokojení po "chemické kastraci" a po fyzické kastraci :)

    OdpovědětVymazat
  23. Anonyme Miqueli, už se přestaň navážet do Míši. My jsme si s Damiánem radši zašli na kafe, příjemně popovídali, lecos si vysvětlili, mluvili sami sami za sebe, poslouchali se, a slyšeli se. Dík, Damiáne :) Michelle

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super Michelle a Damiane jdete příkladem .. mám radost!
      Děkuji
      Vicky

      Vymazat
  24. Zmrzačení chtivý transsexuálové Michelle, Vicky, Míša N. a další podobní MtF, říkají vám vůbec něco práva trans lidí?

    Evropský parlament vyzývá k posílení práv trans lidí ve světě, k mezinárodní depatologizaci transsexualismu, k ukončení psychických diagnoz u trans identit a právnímu uznání na základě pohlaví na sebeurčení.
    Státy musejí transsexuálním lidem zajistit rychlé, dostupné a transparentní postupy uznávání pohlaví, bez požadavků na sterilizaci a které respektují právo na jejich sebeurčení

    http://tgeu.org/eu-parliament-calls-for-stronger-trans-rights-worldwide/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zmrzačení "chtivý".... a co práva na to, netrpět tvou šílenou gramatikou, ty chytrolíne :) ?Michellina

      Vymazat
    2. sorry nějaký evropský parlament chce dělat něco pro nás a v čem?

      Vymazat
  25. Ahoj všem, díky za podnětnou debatu. Neřeknu vám jestli chci vagínu, nebo penis, neřeknu vám ani jestli mám vagínu nebo penis, neřeknu vám dokonce svůj gender - jaký gender jsem, nebo jaký gender chci nebýt. Řeknu vám jenom, že potřebuju (a spousta dalších lidí) potřebuje, aby přišli k lékaři, tam sdělili co jim uleví, co potřebují.... a aby to dostali, bez ohledu na tisíce let zaběhané představy o tom jak má žena a muž vypadat a bez ohledu na padesát let staré medicínské postupy. Prostě umožněme společně svět, který bude stavěný na základě individuálních potřeb každého z nás. Každý jsme jiný a každý jsme si prožili/prožíváme jiné strasti spojené s genderem. A taky mám jednu velkou prosbu. Prosím pomozte mi s tím. Umožněte mi o tom mluvit, umožněte mi chtít něco co nechcete vy, umožněte mi dostat péči kterou potřebuju i když se liší od té vaší. Individuální přístup bude nutně znamenat dekonstrukci starého (málo individuálního - hodně homogenizovaného) politického i medicínského systému. O tu dekonstrukci se pojďme snažit společně, ne protože chceme něco co někomu pomohlo rozbít a rozložit, ale proto abychom otevřeli dveře i těm, kterým ten systém tak jak je nastavený nepomáhá...přestože to bolestně potřebují. Já jsem jedním z nich a potřebuju vaší podporu, i vás - skalních transexuálů. Někdy mám pocit, že je možná pro vás těžké přijmout, že i my dekonstruktivisti vás potřebujeme a bez vás to nezvládneme, možná je trochu na vás, jestli si dovedete představit, že můžete pomoct i lidem co to mají jinak...myslím že to můžeme zvládnout společně...lobovat nejen za sebe, ale i za potřeby druhých, i když jsou třeba jiné.

    OdpovědětVymazat
  26. DISKUSE SKONČILA

    OdpovědětVymazat